Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Budapesti Operettszínház szoros nemzetközi versenyben elnyerte A Szépség és a Szörnyeteg című musical játszási jogát Európában, a német nyelvterületen.
Alan Menken, Howard Ashman és Tim Rice darabját Böhm György rendezésében Budapesten 2005. március 18-án mutatta be a Nagymező utcai teátrum. Kerényi Miklós Gábor főigazgató az MTI-nek csütörtökön elmondta, hogy a játszási jog megszerzése a herendi porcelán dizájnnak köszönhető: a mesében a személyiségként megelevenedő tárgyakon a híres magyar porcelán díszítő motívumai láthatók.
Októbertől a Budapesti Operettszínház a tervek szerint több száz előadást fog játszani Münchenben, Stuttgartban, Berlinben, Bécsben és más városokban. Ezen kívül az évadban a Marica grófnőt is játsszák Németországban és nyolc nagy gálaestet adnak a müncheni Gasteig kulturális központban.
A Budapesti Operettszínház a Magyar Állami Operaház után a második legnagyobb színház, önálló zenekarral, énekkarral és balettkarral - emlékeztetett Kerényi Miklós Gábor azzal kapcsolatban, hogy változatlanul napirenden van a kérdés, átkerüljön-e a teátrum a főváros fenntartásából az államhoz.
"Évente félezer előadást játszunk, 400 ezren felüli nézőszámmal, amit operettekkel és magyar musicalekkel értünk el. A sikert nem a West End- vagy Broadway-musicalek hozzák" - hangsúlyozta a főigazgató. Kerényi Miklós Gábor kiemelte, hogy bár az operett nagyon drága műfaj, a színház költségvetésének csupán 23 százaléka állami támogatás, 77 százalék saját bevétel. A külföldi előadásaik nézőszáma is a legmagasabb a magyar együttesek között.
Az együttes két tagozatú, a hungarikumnak számító magyar operett mellett
a kortárs magyar musicalek műhelye. A főigazgató kiemelte: az
előadásokat - legyen szó operettről vagy musicalről - olyan elismerés
fogadja Münchentől Jekatyerinburgig, ami arra utal, hogy az intézmény
hordoz nemzeti jelleget.
"Zenés népszínház vagyunk, ami hihetetlenül fontos ma" - szögezte le. Kerényi Miklós Gábor központi kérdésnek tartja, hogy új magyar musicalek szülessenek és szerinte Szörényi Levente, Szakcsi Lakatos Béla és Lévay Szilveszter neve adja meg a rangját ennek a vonulatnak.
[2011.09.01.]
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!