Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Színművészetünk Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Színművészetünk Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
|
Hétszázötvenedik előadását tartották vasárnap este A padlás című musicalnek a Vígszínházban.
Egyben ekkor
köszöntötték a hétszázezredik nézőt is. Folyamatosan magyar darab,
ekkora teátrumban, ennyiszer még soha nem ment.
Az ünnepi előadás előtt
Várnai Péter főtitkár jön be a színpadra, ami rendszerint rosszat
jelent, ő szokta bejelenteni a betegséget, és az e miatti beugrást. Így
történt ez a hatszázadik A padlás előtt is, amikor Balázs Péter
betegedett meg, aki az ármánykodó, feljelentő házmestert adta, és
beugrással Feusztbam Béla mentette meg az estét. Most azonban Várnai
azért jött, hogy kisorsolja melyikünk is a hétszázezredik néző.
Élvezettel parodizálja a kereskedelmi tévék bugyuta nyerős műsorait, és
azok szellemi színvonalának megfelelően azt az elmés kérdést teszi fel,
ha délután volt A padlás hétszáznegyvenkilencedik előadása, és következő
vasárnap lesz a hétszázötvenegyedik, akkor a mostani hányadik?
Nem esett szét, nem lazult a
produkció, bár láttam belőle már fáradtabb előadást, de most újra él,
és agyonüthetetlenül elevennek tűnik. Hogy kell egy hely még itt Kelet
és Nyugat határán is, ahol jól érezhetjük magunkat, ahol miközben sok a
gonosz, de mégis elhisszük, hogy győzedelmeskedni lehet fölöttük, az
mindig aktuális. Presser Gábor zenéjéből, Horváth Péter és Sztevanovity
Dusán szövegeiből pedig ismert slágerek lettek, a szünetben is többen
énekelgetik önfeledten őket.
Az előadás végén kivetítik azok
képeit, akik már nem ünnepelhetnek velünk. Fehér Miklós díszlettervező,
Selmeczi Roland, Sipos András, Tábori Nóra és Kaszás Attila színészek
felköltöztek az égi padlásra. A nézők az ő fotóikat is meghatottan
megtapsolják, majd állva, hatalmas ovációval köszöntik a színészeket, és
a rendezőt, Marton Lászlót, Pressert, Sztevanovity Dusánt. Behozzák a
jókora tortát, rajta marcipánból piros fazék és kókuszgolyók, amik
szilvás gombócokat hivatottak illusztrálni.
A színészbüfében
pedig folytatódik az ünneplés, Pápai Erika vágja a tortát, aki
kérdésemre elregéli, hogy csak szülés után, és amikor balesete volt, nem
játszott a produkcióban, tehát vagy hétszázszor benne volt. Nem
állítja, hogy nem voltak hullámvölgyei, nem fordult meg a fejében, hogy
nem kellene már Kölyök szerepét játszania, de aztán az újabb és újabb
kollégák beállása mindig inspirációt jelent. Az Ózban Dorkát is sokáig
alakította, akkor ő mondta, hogy harminchét évesen már nem akar kislányt
játszani, Marton pedig úgy vélte, meg fogja bánni, és tulajdonképpen
így is történt. Ezért szívesen játssza tovább Kölyök szerepét, ameddig
illúziókeltőnek tartják.
Igó Évát a főtitkár hívta fel, hogy be
kell ugrania Mamóka szerepébe. Mindössze két próbája volt. Szemenyei
Jánosnak mielőtt a Vígbe került, ajánlotta Eszenyi Enikő igazgató, hogy
vegye át Barrabás, a gengszter szerepét, utána szerződtette. Feusztbaum
Béla az összes negatív szerepet, a Detektívet, az Üteget is beugrással
kapta. Tornyi Ildikó, és Szőcs Artur viszont már jó néhány év óta a
tökéletesen pozitív szerelmespár. Csőre Gábornak az a szomorú emléke is
fűződik A padláshoz, hogy ennek előadása végén látta utoljára Selmeczi
Rolandot, és igencsak megborzongott, amikor most kivetítve nézte a
képét.
Bóta Gábor / Népszava
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!